blog

Duurzaam je merk versterken

Duurzaam je merk versterken, dat doe je met een langetermijnstrategie die niet alleen goed is voor de planeet, maar ook voor jouw bedrijf.

Dat duurzaamheid geen trend is, hoeven wij jou als bewuste ondernemer niet uit te leggen. En ook niet dat de schone schijn ophouden met een dun laagje greenwashing het tegenovergestelde is van duurzaamheid. Duurzaam je merk versterken, dat doe je met een langetermijnstrategie die niet alleen goed is voor de planeet, maar ook voor jouw bedrijf. Naast een schoon geweten en een goed gevoel zijn er nog een aantal belangrijke redenen om duurzaamheid in jouw bedrijfsvoering te verankeren. ‍ Duurzaam betekent letterlijk ‘geschikt om te duren’. Met andere woorden: iets wat bedoeld is om lang mee te gaan. De afgelopen decennia is de betekenis van deze term veranderd en heeft betrekking op dingen die worden geproduceerd op een manier die natuur en milieu zo min mogelijk belast. Duurzaam je merk versterken, betekent het doorvoeren van blijvende veranderingen waarmee jouw bedrijf een positieve impact maakt.

Het moet en kan anders

Onze wereld is in hoog tempo aan het veranderen en we staan op een kantelpunt. De aarde kan de economische groei niet meer bijbenen en onze energiebronnen en grondstoffen raken uitgeput. Of we het nu leuk vinden of niet, als we een leefbare planeet willen achterlaten voor de generaties na ons, is het nodig om onze koers te veranderen. ‍

Ondernemen met een positieve impact

‍Tegelijkertijd worden steeds meer mensen zich ervan bewust dat onze welvaart ten koste gaat van ons welzijn en dat we eigenlijk niet in zo’n soort wereld willen leven. Economische groei als hoogste doel, daar zetten we intussen onze vraagtekens bij. Veel ondernemers willen verder gaan dan het verkleinen van hun negatieve impact en zetten zich actief in om een positieve impact te maken.

Meer dan alleen winst maken

‍Bewuste en innovatieve ondernemers zijn een belangrijke katalysator voor de omslag die nodig is. De politiek reageert te langzaam, terwijl onze klanten en werknemers eisen dat we het anders en beter doen. Onze economie gaat nog steeds uit van de ideeën van econoom Milton Friedman en die zijn niet meer van deze tijd: een bedrijf heeft anno 2022 meer te doen dan winst maken.

Een duurzaam gezond bedrijf

‍Dat neemt niet weg dat er ook geld moet worden verdiend. Komt dat even goed uit. Want door je merk duurzaam te versterken, zorg je dat je bedrijf gezond blijft, ook financieel. Je klanten worden steeds kritischer en iets meer dan de helft van de consumenten (53%) let bij de aanschaf van producten of diensten op duurzaamheid en sociale impact. Transparante en oprechte marketing zijn hierbij cruciaal. Je klanten verwachten concrete daden en bewijzen.

Loyale en gemotiveerde werknemers

‍Duurzaam je merk versterken begint van binnen, bij visie en overtuiging. Daar kun je een langetermijnstrategie en een overtuigend verhaal op baseren. Dat levert je niet alleen loyale klanten op die bereid zijn meer te betalen, het geeft je ook een betere positie op de arbeidsmarkt. Getalenteerde mensen werken liever voor een bedrijf met een duurzame strategie. Zo’n strategie zorgt ook voor meer motivatie en loyaliteit bij je werknemers, en dat vertaalt zich weer naar een lager ziekteverzuim en een hogere productiviteit.

Samen met Yes duurzaam je merk versterken

‍Ben jij eraan toe om jouw merk duurzaam te versterken? Yes helpt je bij de praktische invulling van jouw missie met duurzame facilitaire diensten die jouw strategie ondersteunen.

Jouw merk duurzaam en sociaal versterken?

Contact

Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Email ons

info@yesfacilitygroup.nl

Bel nu

Ma t/m vrij van 09:00 tot 17:00

Chat met ons

Ma t/m Vrij van 09:00 tot 17:00
  • Yes Facility Group B.V.
  • Postbus 59270
  • 1040KG Amsterdam
  • KvK: 80770223
  • BTW: 861793948B01